Kategorie
Blog

Reklama na Facebooku w branży e-commerce

Jeśli reklama na Facebooku ma być skuteczna niezbędne jest przede wszystkim skupienie się na jej celach. Menadżer reklam udostępniany na portalu pozwala na wybranie celu kampanii z pośród pięciu głównych kategorii. Wybranie konkretnego celu będzie miało wpływ na to w jaki sposób algorytmy portalu społecznościowego będą wyświetlały reklamy.

                Większość firm będzie realizowało kampanie marketingowe korzystając jedynie z wybranych opcji dostępnych w menedżerze reklam Facebooka. W przypadku firm z branży e-commerce najczęściej wybierane są takie cele, jak konwersje, przejścia na stronę czy zaangażowanie dla wybranego postu. Takie cele są bezpośrednio powiązane z możliwością pozyskiwania potencjalnych klientów, którzy zdecydują się na dokonanie zakupu.

Pozyskiwanie użytkowników na stronę

Jeśli chce się zwiększyć zainteresowanie stroną firmową, sklepem internetowym czy fanpagem wybranie celu kampanii kliknięcia w witrynę pozwala bardzo skutecznie generować ruch w witrynie. Takie facebook ads trafiają do odbiorców, którzy są najbardziej zainteresowano konkretnymi kategoriami tematycznymi. Pozwala to niskim kosztem uzyskać dużą ilość klików ze strony grup docelowych, czyli użytkowników o określonych zainteresowaniach, wieku czy płci. Jest to również sposób na pozyskiwanie nowych użytkowników strony.

Kampanie mające na celu konwersję

Kategoria Konwersja w celach kampanii na Facebooku to rozwiązanie dla tych firm, które chcą realizować sprzedaż z wykorzystaniem reklam. Algorytmy na portalu społecznościowym będą kierować tak przygotowane facebook ads do tych użytkowników, którzy wykazują największe prawdopodobieństwo przejścia przez cały proces zakupowy. Takie kampanie mogą być wykorzystane nie tylko do realizowania sprzedaży, ale również do budowaniu list mailingowych, czy rejestracjach na imprezy.

Zaangażowanie wokół posta

Realizując kampanię związaną z zaangażowaniem wokół posta celem jest uzyskanie zwiększonego zainteresowania wybranym postem. W tym względzie wskazywana jest korelacja pomiędzy zaangażowaniem klientów w komentowanie, polubienia, udostępnianie, a realizowanymi zakupami.