Kategorie
Blog

Budowanie rozpoznawalności z wykorzystaniem reklam na Facebooku

Jednym z głównych celów realizowania kampanii reklamowych z wykorzystaniem Facebooka jest budowanie rozpoznawalności. Przy takich kampaniach korzysta się przede wszystkim z dwóch celów przygotowanych w menadżerze reklam.

                Jeśli wybierze się jako cel kampanii Rozpoznawalność marki wówczas realizować można działania reklamowe mające zwiększyć wśród klientów znajomość usług czy nazwy firmy. Algorytm Facebooka przy tak wybranym celu kieruje reklamy do użytkowników, którzy będą wykazywali zainteresowanie zapoznaniem się z przekazem reklamowym. W danych z analizy takiej kampanii będzie można obserwować nie tylko kliknięcia czy zasięg konkretnej reklamy, ale również zatrzymywanie czy przewijanie reklamy przez odbiorców podczas jej oglądania. Trzeba jednak brać pod uwagę, że korzystający z facebook ads niechętnie wybierają taki cel. Wynika to z ograniczonych możliwości optymalizacji kampanii. Innym problemem jest brak przejrzystości w zakresie efektów, które można uzyskać przy realizowaniu tego typu kampanii reklamowych.

Kampanie mające na celu budowanie zasięgów

Zdecydowanie bardziej popularną kategorią celów kampanii facebook ads jest Zasięg. Atutem tej kategorii jest przede wszystkim możliwość skorzystania z bardzo przejrzystej optymalizacji reklam. Na wybór Zasięgu jako celu kampanii powinny decydować się wszystkie te firmy, które chcą dotrzeć z reklamą do jak największej liczby użytkowników przy niskim koszcie wyświetlenia reklamy.  

Kiedy takie kampanie się sprawdzą?

Kampanie oparte na celu Zasięg doskonale sprawdzają się przy budowaniu świadomości marki czy produktu. Dodatkowo można w ten sposób realizować bardzo skuteczne działania w ramach kampanii wizerunkowych. Tego typu kampanie mają na celu przede wszystkim zachęcać do wstępnego kontaktu. Natomiast koszt kliknięcia przy takich reklamach sprawia, że nie są one właściwym rozwiązaniem przy kampaniach stricte sprzedażowych, gdzie znaczenie ma konwersja. Wówczas znacznie lepszym rozwiązaniem jest wybieranie  w menadżerze reklam Konwersji jako celu kampanii.

Jeżeli chcesz powierzyć prowadzenie kampani reklamowych Facebook Ads profesjonalistom, serdecznie polecam zapoznać się z propozycją agencji PPCEfekt. Z ich ofertą możesz zapoznać się pod adresem: https://ppcefekt.pl/oferta-facebook-ads/